BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday 1 May 2018

MENJAWAB SURAT LAYANG,FITNAH,TANPA NAMA...















                        Gambar hiasan aje.....
----------------------------------------------------------------------------
Lee !!!, Ada surat berantai lagi ???

Aku terkejut beruk,kerana menerima surat berantai tanpa nama
beberapa hari lalu.

Setelah aku membaca,tau lee aku,surat nie di kitar semula dan
pernah aku terima hampir PRU 13 dulu,mulanya aku nak abaikan
saja surat nie....tapi fikir punya fikir,hati aku rasa terdetut,rasa
terpanggil untuk menjawab melalui blok aku.

Waalaikum salam,tanpa nama,salam kamu aku sudah jawab,
jangan marah woo...Aku cakap kamu pondan,kamu jenis spesis
takdak teloq,teloq kamu dah kecut,surat kamu yang kamu pos
dari Ipoh tuu,aku rasa cukup terpanggil untuk menjawab,walau
pun pada mulanya aku nak abaikan.

Aku ingatkan kat kamu,toksah kamu dok menyamar sebagai
ahli PAS,aku sudah kenal dari gaya cakap kamu tuu,aku nie nak
bagi tahu kat kamu,aku dak kote dalam politik dah 40 th lebih
masak bebenar dengan perangai umno nie...Aku takleh cakap
panjang di sini,kalau betul kamu tak bacul..Jelmakan diri kamu,
sama ada kamu hantu raya,Jembalang Tanah,Pelsit,Toyol atau
apa-apa sajalah,aku tak kesah,mari kita debat.

Surat kamu cakap PAS mengatakan,kawan dengan orang kafir
kita jadi kafir.Ini tak berlaku...ini fitnah umno saja-soal syurga
neraka itu bukan kerja manusia...itu hak Allah,kamu nie me-
mang cukup baghal,jahil murakat,tapi apa nak dikatakan,umno
nie memang dah senonim dengan fitnah,aku nasihatkan kamu
jangan cari dosa kering,lebih baik kamu dok gentel biji tasbith
Zikirullah dapat juga pahala...Aku takut kamu Muflis di
Akhirat kelak...Tak cukup pahala amalan kamu nak bayar pada
mereka yang kamu fitnah tuu,kamu ingat kamu tak mampuh
ke ???.

Kamu cakap rukun Islam 5 perkara aje,tak termasuk jadi ahli
PAS,-betul lee tuu,rukun islam 5 perkara.
Mengucap dua kalimah sahadah,mengucap dua kalimah saha-
dah semua org tau,cucu aku diTadika Kemas pun tau,orang
kafir pun tau,...tak caya? kamu pi tanya anak Cina Atong kedai
barang di Lenggong tuu,dia fasih mengucap dua kalimah saha-
dah,siap dengan kalimah tauhid.

Kmu tau? Islamkah dia? mudah-mudahan Allah SWT beri
hidayah,buka pintu hatinya kepada Islam.

Kamu tau ? Bagaimana nak jaga Akidah kita,kamu pi rujuk
tok-tok peti,berapa ramai org islam rosak akidahnya.Lagi satu
kamu boleh baca Mastika Hadith jld dua,keluaran Jbt Perdana
Menteri,perkara-perkara yang merosakkan akidah,kamu jangan
main-main bab akidah nie,buah jatuh bunyi bedebut,tapi kalu
Iman Akidah jatuh kita tak sedar,kerana perkataan dan perbuatan
kita.

Sembahyang lima waktu:Bagi org Islam yang akil baligh wajib,
tapi sembahyang yang macam mana? Sembahyang nak Ikhlas
seperti yg kita sebut dalam doa aftitah,bahawa solatku,ibadatku,
hidupku,matiku lillah kerana Allah Taala...Bukan kerana mu
Malaysia.

0rang lalai,egois [ego],apa ego tuu,akulah yg pandai,warak dan
semuanya aku.Kamu pi baca Surah Al-Maun,Fawailullilmusallin
dan seterusnya.Lagi satu kamu sembahyang lima waktu sehari se-
malam,berapa kali kamu baca fatihah ? 17 kali woo !!!Dalam
Fatihah,kamu mintak Allah tunjukkan jalan yang lurus...Kalau
kamu sembahyang lee.Tapi kenapa kamu pi jalan berbengkang
bengkok? kamu tau jalan bengkang-bengkok tuu bahaya,banyak
cerun,selikoh tajam,selekoh maut.Kamu hina hukum Hudud,
kamu kata,nak makan sup tangan datanglah kat Kelantan.
Hudud adalah hukum Allah,bukan hukum PAS.Asthagfirullah.

Dalam Surah Al-Maun tadi bermaksud: Celaka/Neraka orang
yang sembahyangnya lalai-maaf ya ! Aku tak pandai tulis jawi,
sebab umno dah hapus tulis jawi,sebab tuu,orang leenie tak
pandai kitab jawi.

Bab Puasa pula,memanglah wajib seperti sembahyang juga,
tapi kalu puasa asyik mengumpat,memfitnah orang,tak dapat
apa-apa,melainkan lapar dahaga saja.

ZAKAT: Ini bagi mereka yg layak seperti kamu,perompak-
perompak wang rakyat,tuu pun kalu harta tuu tak elok tak
di terima Allah,orang berharta cukup,hisab,hol wajib ber-
zakat,systim zakat mengikut kekayaan seseorang, tidak se-
perti GST umno,orang papa kedana pun habis kena 6% tiap
seenggit berbelanja,kecuali org yang tak makan,membeli,
kamu tau,leenie kamu nak masuk lubang kubur pun kena
cukai GST.

Menunai Fardhu Haji: Wajib sekali,bagi orang-orang yang
mampu,sihat,tapi kalu akidah kita dah jatuh,tak guna pun,
sembahyang sampai lekok dahi pun sia-sia saja.

Kamu cakap,PAS tak termasuk rukun islam.Apa kejadah
nya kamu nie...10 kali baghal,kitab mana kamu baca? kalau
tak masuk PAS tak sah islamnya menjamin masuk syurga.
fasal syurga,neraka itu bukan kerja manusia,itu ketentuan
Allah.

PAS adalah Parti Politik dan Dakwah,mengajak manusia dan
sebagai Flafon-landasan jemaah menegak kan hukum Allah
di buminya,kerana kita wajib berhukum dengan hukum Allah,
kamu pi baca Al-Quran Surah Al-Maedah,maksud,Barang
siapa yg tidak menghukum dengan hukum Allah sebagaimana
yang di turunkan ia KAFIR,ZALIM,FASIK, sebahagian dari
ayat 44-45 dan 47 Al-Maedah,kamu tak caya apa Allah kata?
maaf ya! aku terpaksa kasar sedikit.
"JIKA ARAK ITU IBU SEGALA KEJAHATAH,
MAKA UMNO/BN PULA IBU SEGALA KEZA-
LIMAN,PENIPUAN DAN KEMAKSIATAN".

Undilah Gagasan Sejahtera Pimpinan PAS


0 comments: