BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 9 January 2013

Fitnah dah jadi senonim Ameno/Bn


Ape nak jadi dengan negara   kita Malaysia nii, tanah air yang kita cintai...Entah lee tiap masa,tiap hari kita di hidang,di sogok kan dengan berbagai bagai fitnah,adu dumba melalui media media elektronek,media cetak,terutamanya media arus perdana,Utusan Meloya,Berita hairan dan sebagainya,kemudian fitnah nii di
sambung pula dengan surat surat berantai kepada individu tertentu,hingga membuatkan kita jadi pening lalat
memikirkan nya,patut lee Mahadet panggil BN parti setan,ameno tentu lee parti iblis, kerana dalam kumpu-
lan setan tentu lee ada ketuanya,sesuai lee ameno jadi ketuanya kerana ia ketua parti setan nii.


Sejak Ameno/BN nii luka parah dan kalah dalam PRU 12 2008 ia menjadi sasau,bagitu lee kuatnya  pengaruh
kehilangan kuasa,bermula lee dengan episod episod fitnah nii...aku berasa hairan,aku nii dah lama dah hidup ,
Umor aku pun dah 70 tahun lebeh dan mengundi di setiap pilihanraya kecuali pilihanraya pertama 1955 kalau
tak silap aku tak mengundi kerana aku maseh belia remaja lagi tak layak mengundi-aku tak pernah ponteng
mengundi pun,PRU  13 nii insyaallah aku akan mengundi.

Dulu dulu aku pangkah Cap Kapal Layar [Perikatan] kemudian bila Tun Razak ambil aleh di namakan Barisan Nasional,berkongsi kuasa,dulu ameno ikat mca-mic,aku pun pangkah Kati pula,selepas ameno di talkinkan oleh Mahadet,aku cau lee,aku pangkah Pas,Barisan Altanatif,Angkatan Perpaduan Ummah,sampai
lee kehari nii,Mahadet tubuh ameno baru.

Dulu dulu tak jadi macam nii,habih pilihanraya yang menang tubuh kerajaan,yang kalah jadi pembangkang,
lee nii tak jadi macam tu lagi,lepas PRU 12 hingga hari nii ameno maseh berpolitik,menjalankan politik fitnah,
isu isu agama,perkauman menakut nakutkan orang melayu,pihak pembangkang terpaksa lee menjawab fitnah
fitnah ameno nii melalui ceramah keranaPembangkang  tiada tempat di media,kerana media media nii
semua talibarut ameno/bn,sebenarnya ameno/bn dah tak ada modal dah malainkan terpaksa kitar semula
dan mencipta isu isu fitanah baru,seperti yang di katakan amanat Haji Hadi,ini sudah 30 tahun berlalu,orang pun dah tak ingat tuu bukan amanat,tuu ucapan yang di buat oleh TG,Haji Hadi dalam ceramahnya,sem-
bahyang dua imam dan lain lain lagi,TG.Haji hadi telah menyambut cabaran ameno supaya beri beliau satu
jam saja untuk menjawab tuduhan ameno di TV 1 TV 3,supaya rakyat tahu,Rais anak Yatim pun bersetuju
katanya TV hak rakyat,tak sampai sekerat hari dia dah ubah nak berbagai syarat,cakap berbelit belit lidah
bercabang,aku ingat bewak saja lidah bercabang.[bewak tuu Biawak lee,tuu bahasa kampung ku] rupanya
manusia Rais anak Yatim pembakar jambataan nii pun bercabang jugak.

Udah udah lee,cukup cukup lee ameno,mari lee kita berlawan sebagai anak jantan,bertarong di padang yang sama rata,menang kalah biar lee rakyat yang menentukan, Ingat lee Peringatan Rasullullah saw,dalam sebuah
hadith yang mashur, maksudnya-Fitnah itu umpama seekor binatang buas,maka wailun [Celaka lah] orang
yang membangunkan nya,renung renung dan fikiq fikiq kan lee, Astagfirullah.....


PERINGATAN PENTING

Himpunan Kebangkitan Rakyat KL112 Kuala lumpur
Tarikh: 12-01-2013/02.00 - 05.00 petang Hari Sabtu
Tempat: Stadium Merdeka KL.
Datang Jangan Tak Datang - Jumpa di sana..

0 comments: