BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 11 May 2017

SKANDAL 1MDB:KERAJAAN PERLU LEBIH TELUS,KATA NAZIR


















Kerajaan perlu lebih telus mengenai Skandal 1MDB,menurut
Pengerusi CIMB GROUP HOLDINGS BHD (CIMB GROUP)
Datuk Seri Nazir Razak.

"Ia mendapat liputan yang sangat " menyakitkan  " dalam be-
berapa bulan di kalangan media antarabangsa".

"Saya fikir mereka sedang cuba menyelesaikan penyusunan
semula kewangan 1MDB, tetapi saya rasa kerajaan masih perlu
menambah baik dari segi ketelusan keseluruhan dan memahami
apa sebenarnya yang berlaku," katanya kepada program
"Street Signs" oleh CNBC.

Nazir adalah adik kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib
Razak dan kini sedang menghadiri persidangan Wef Asean
Kemboja.

Nazir sendiri menjadi perhatian tahun lepas selepas pende-
dahan mengenai beliau memindahkan AS$ 7 juta yang di-
terima dari abang nya itu kepada beberapa ahli  politik.

Jelasnya,beliau percaya jumlah itu adalah sumbangan dari
dari beberapa syarikat tempatan dan individu tertentu untuk
tujuan pilihanraya umum 2013.

Saya faham mengenai keberangan itu dan berdasarkan penge-
laman lalu,saya sepatutnya tidak melakukan nya.

"Saya anggap dan percaya,dengan niat baik,dana tersebut
datang dari penjanaan dana politik yang sah," kata nya di-
Instagram......
















0 comments: