BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday 30 March 2016

KEJUTAN DARI MAHATHIR

KEJUTAN DARI 
MAHATHIR:

Tun Dr Mahathir
Mohamad mengaku
beliaui beliau seorang
"Dektator" era peme-
rentahan nya 22 th lalu

dan sebahagian nya berasa  bersalah kerana menyokong
Dato Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas
Konggris "Selamatkan Malaysia" di sini pada  Ahad.

Bekas Perdana Menteri itu di tanya,bagaimana perlan-
tikan seorang Perdana Menteri baharu akan menyebab
kan situasi politik negara.Dr.Mahathir menjelaskan ba-
hawa tidak kira siapa yang bakal menggantikan Najib,
mereka akan tahu apa yang berlaku,jika mereka menyalah
gunakan kuasa."Mereka boleh melakukan apa yang saya
laku kan,saya juga seorang dektator sebelum ini,tetapi
tidak mengapa.

Rakyat tidak mengadakan Demonstrasi seperti ini
terhadap saya sebelum ini.Kejutan dari  Dr.Mahathir,
katanya kesilapan bermula apabila Perdana Menteri
kedua  Tun Abdul Razak mencadangkan beliau kepada
Perdana Menteri ketiga,Tun Hussein 0nn sebagai pegan-
ti.

Kesilapan bermula dengan Tun Razak mencadang kan
saya kepada Tun Hussein dan kemudian Tun Hussein
memilih saya sebagai Timbalan nya,dan saya di lantik
sebagai Perdana Menteri.

"Sebagai seorang Perdana Menteri,saya harus pilih
timbalan saya ia lah (Dato Seri) Anuar Ibrahim,diikuti
Tun Abdullah Ahmad Badawi, "Saya bertanggungjawab
kerana meminta Tun Abdullah melantik Najib,jadi bukan
sahaja saya,banyak individu terlibat dalam   memilih
beliau.Jadi ia kesilapan saya dan juga orang lain". katanya.



*****Sumber:


"

0 comments: