BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 11 August 2016

1MDB-SAYA SENDIRI MASIH KELIRU-KU LI...

















============================================
LAPORAN AKHIR:Siasatan Jabatan Ketua Audit Negara
tentang 1 Malaysia Development Berhad [1MDB] perlu didedah
kan kepada umum dan tidak perlu di letak kan di bawah   Akta
Rahsia Rasmi [OSA] 1972.

Ahli Parlemen Gua Musang,Tengku Razali Hamzah berkata,Jawa-
tankuasa kira-kira wang negara [PAC] perlu tampil mendedahkan
setiap perincian laporan memandangkan jawatankuasa itu    telah
membaca dan memiliki akses terhadap laporan tersebut.

"Saya fikir kerajaan perlu melihat kepada setiap aspek yang yang
berlaku melibatkan 1MDB."

"Kebenaran perlu di dedahkan,tetapi ia tak akan berlaku sekiranya
Laporan Jabatan Ketua Audid Negara di klasifkusikan sebagai rah-
sia rasmi,pelbagai perkara yang di siasat di hentikan,jadi kita tidak
akan dapat sampai ke dasar masaalah nya," tegas Tengku Razali di-
petik Astro Awani.

Isu tersebut kembali hangat selepas siasatan Jabatan Kehakiman
Amerika Syarikat [DOJ] menunjukan berlaku nya penyelewangan
dana IMDB walaupun PAC telah mengistihar tiada sebarang masa-
alah berlaku.

Tengku Razali jua berkata tiada sebab untuk menggesa Perdana
Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berehat selagi setiap dakwaan
dan tohomohan terhadap beliau tidak dapat di buktikan, namun
tegasnya,sesiapa pun yang di dapati bersalah perlu di bawa kemuka
pengadilan.

"Sehingga  hari ini saya enggan mengulas isu 1MDB kerana saya
sendiri masih keliru,dan saya masih menunggu laporan Jabatan Audit
Negara itu", ujarnya lagi.

Ulasan Anak Kampung:
Ku...Li !!!,macamtu ya,pandangan hang,patut lee Ku...Li nie tak
layak jadi PM Malaysia, hanya PM Gua Musang aje, sudah terang
lagi kita mau bersuluh ke? Berbelion duit pembayat cukai[rakyat]
di lingkupnya bersama kroni,ekonomi Malaysia dah nak RUYUP
dah.

Manyak mengong lee,kalu masih tak nampak,kalu camtu KULI
akan terus jadi KU........LIiiiiiiiiiii selama-lama nya,
maaf yaaaaa,



0 comments: