BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday 29 August 2016

KEJUTAN TAK DI SANGKA DARI MULUT TUN MAHATHIR....

















============================================
KEJUTAN TAK DI SANGKA DARI MULUT TUN M.........

Bekas Perdana Menteri,Tun Dr Mahathir Mohamad terpaksa
menerima hakikat UMNO kini bukan lagi parti yang berjuang
untuk negara dan orang Melayu.

Beliau yang sedih dengan keadaan melanda parti Melayu   itu
dan BN, berkata satu usaha untuk memulihkan kepincangan
pada     negara perlu di lakukan dengan segera.

"Parti ini [UMNO] mesti di kalahkan dan kita perlu parti lebih.
kuat daripada UMNO. Saya sayang UMNO,sebab begitu lama
saya berada dalam UMNO,dan apabila Datuk Seri Najib  Razak
buat benda yang tidak baik,saya fikir pada mulanya mahu sing-
kirkan saja perdana menteri dan kita selamatkan UMNO."

"Tetapi itu pada mulanya.Kini saya dapati UMNO sudah juga
tidak boleh di selamatkan.Kenapa ?.Sebab pemimpin mereka
sudah tidak jadi pemimpin,mereka tidak boleh bersuara apa-apa
pun,mereka ikut saja," katanya seperti di lapor Sinar harian  hari
ini.

Bekas Presiden UMNO itu mengakui,beliau sedih dan kecewa,
tetapi ia tetap tidak boleh mengatasi perasaan tanggungjawab ke-
pada negara apabila melihat mereka yang terlibat menyelewing
dan tidak lagi patuh pada asas perjuangan UMNO dan BN.

"Semua parti lawan mestilah bekerjasama supaya wujudnya per-
tandingan satu lawan satu."

"Ada orang tanya saya,macam mana ni Tun Mahathir mahu be-
kerjasama dengan Lim Kit Siang,kerjasama dengan parti lawan,
sedangkan saya dah kecam lim kit siang habis-habisan,dan dia
pun kecam saya juga."

Kejutan Tak di Sangka dari Mulut Tun Mahathir.

"Tetapi dalam usaha untuk capai kejayaan,kita perlu sentiasa
bijak.Sebagai contohnya,apa yang di lakukan Tun Razak untuk
menyelamatkan negara.Beliau menjemput parti-parti lawan
untuk menyertai parti gabungan yang sekarang ininjadi lebih
besar."

"Semua ini parti lawan,tetapi kebijaksanaan Tun Razak ia lah
untuk mengukuhkan kerajaan."."Saya tahu,kenapa BN swentiasa
menang.Sebab kita tidak lawan sesama kita.Sebaliknya parti la-
wan berlawan sesama mereka,berpecah,dan tak pernah dapat
kerusi yang cukup untuk dirikan kerajaan,"beliau di lapor  kan
sebagai berkata.


 

0 comments: